Používame cookies. Viac informácií.
×
  • Obchod
  • /
  • Blog
  • /
  • Luxusné vizitky nestoja „majland“. Viete, ako si ich dať urobiť?

Luxusné vizitky nestoja „majland“. Viete, ako si ich dať urobiť?

Ivan Ledenyi
9.5.2019 9:55:39
  • luxusné vizitky
  • špeciálne efekty

Vytvoriť reprezentatívne vizitky stojí viac času ako peňazí. V článku vám ponúkam možnosti, ako urobiť vizitku tak, aby vyzerala luxusne a elegantne. Veď o to vlastne ide. Vizitka vás má reprezentovať, a klient ktorý ju dostane, by mal cítiť, že ste si potrpeli na kvalite, a že vám na ňom záleží.

Dokonalá tlač

Nekvalitná tlač sa na vizitke môže prejaviť na dvoch miestach. V prípade malých písmen môže byť problém s ich čitateľnosťou. Farebné plochy s jemným rastrom zas môžu obsahovať nehomogenity a rôzne artefakty. Aby sme zabezpečili bezchybnú tlač vizitky, u nás v Typocone tlačíme pomocou vysokokvalitnej digitálnej tlačiarne HP Indigo 7900.

Špeciálne efekty

Vizitke pridáte na hodnote použitím špeciálnych efektov, ktoré slúžia na zvýraznenie konkrétnej časti. Efekty je dobré používať s mierou a neodporúčame ich kombinovať všetky naraz. V jednoduchosti je krása a práve vizitky s minimalistickým dizajnom môžu pôsobiť luxusnejšie. Vybral som 4 spôsoby, ako sa dá vizitka ozvláštniť.

1. Zlatá strieborná fólia

Pozlátené a postriebrené písmo alebo logo vieme vyrobiť naozaj jednoducho. Postup je nasledovný: na hárok sa najprv vytlačí predloha čiernou farbou. Hárok sa potom lisuje pod tlakom a teplom spolu so zlatou fóliou, ktorá sa prichytí na vytlačený toner. Následne sa dotlačia ostatné dáta vo farbách CMYK-u.

2. Parciálny lak

Použitie parciálneho laku na vizitke je najčastejšou formou, ako dosiahnuť jej luxusný vzhľad. Efekt laku najlepšie vidieť na tmavých farbách. Je vhodné, aby sa vizitka pred lakovaním polaminovala, pretože sa tým zabezpečí rovnomerné napätie na hárku a lak sa pri tlači menej rozteká. Parciálny lak dokáže doslova upútať pozornosť a navyše vytvára 3D vrstvu, ktorá je v spojení s laminom SoftTouch príjemná na dotyk.

3. Tlač bielou

Pomocou bielej farby sa dajú vytvárať úžasné efekty. Príprava dát si síce vyžaduje viac predstavivosti, ale výsledný efekt stojí za to. Na tomto odkaze ponúkam jednoduchý návod, ako pripraviť dáta: Príprava bielej farby.

4. Slepotlač - razba

Ak patríte k pravidelným rozdávačom vizitiek, môžete si dať vyrobiť raznicu vášho loga, a tú si nechať na vizitku vyraziť. Takúto raznicu je možné použiť opakovane a počiatočné náklady na jej výrobu tak rozrátať na drobné v prepočtoch na kus. Táto technológia sa používa napríklad aj na výrobu Braillovho písma.

Tip na úpravu dát (špeciálnych efektov): Ak sa rozhodnete pre ktorýkoľvek špeciálny efekt, dáta treba pripraviť na samostatnú stranu v PDF dokumente v 100% čiernej farbe.

Luxusné vizitky a použitie rôznych špeciálnych efektov si môžete u nás v Typocone objednať online cez formulár na tomto odkaze: Online ceny luxusných vizitiek.

Graficky netradičné papiere

Vizitky sa už dávno netlačia len na biely 300 – 350-gramový papier. Na výber je množstvo štruktúrovaných alebo farebných papierov. V ponuke máme aj recyklované papiere, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu, a navyše svojím prírodným vzhľadom dodávajú vizitke jedinečný vzhľad. V prehľadnej galérii nižšie si môžete pozrieť zoznam papierov, ktoré používame na tlač vizitiek. Galéria obsahuje papiere s gramážou nad 300 g. Špecialitou je materiál multiloft, ktorý sa skladá z viacerých farebných vnútorných vrstiev papiera.

Laminácia

Lamináciou zabezpečíte ochranu vizitky pred poškodením. Odporúčam použiť matné lamino, ktoré na tmavších farbách pôsobí veľmi elegantne. Treba mať na pamäti, že sa dajú laminovať len neštruktúrované hladké papiere.

Multiloft

Multiloft je materiál, vďaka ktorému je možné vizitku poskladať z viacerých farebných vrstiev. Ak je pre vašu značku dôležitá konkrétna farba, je možné vytvoriť vizitku, ktorá bude mať vnútorné jadro z tejto farby. Pomocou vrstvenia vizitiek si môžete svoje logo nechať vyrezať do vrchnej vrstvy, a tak ho elegantne a veľmi zaujímavo zvýrazniť.

3D tlač vizitiek

Ak si vyberiete túto možnosť, tak vašu vizitku vytlačíme nie raz, ale možno aj 20-krát. Experimentovanie s viacvrstvovou tlačou je trend, ktorý sledujem posledné roky na výstavách a pomaly sa dostáva do povedomia grafikov.

Ak vás niečo zaujalo, neváhajte nás kontaktovať, radi poradíme a doplníme informácie.

Ivan Ledenyi

S programovaním som začal počas štúdia na Ekonomickej Univerzite. Pred nástupom do Typoconu som svoj čas investoval v nízkoprahovom zariadení pre deti a mládež na ulici. Do Typoconu som nasúpil na pozíciu vývojár IT služieb. Od roku 2018 vediem tím ľudí, ktorí zastrešujú programovanie a online marketing. Vo voľnom čase windsurfujem alebo som na motorke so svojou manželkou.

Buďte prvý, kto napíše hodnotenie.