• Obchod
  • /
  • Blog
  • /
  • Samolepiace etikety na reklamné účely: toto si premyslite pred tlačou

Samolepiace etikety na reklamné účely: toto si premyslite pred tlačou

Martin Kadlečík
9.9.2019 14:28:51
  • samolepiace etikety

V rámci tlače sa často stretávame s chybami, ktoré ovplyvňujú tlačový aspekt. Za hlavnú chybu pokladáme zle pripravené dáta, do ktorých spadajú nasledovné položky:

  • nepripravená spadávka,
  • zlé rozmery,
  • zlý formát,
  • slabé rozlíšenie,
  • zle zvolená farebnosť,
  • zle zvolený materiál.

Nepripravená spadávka

V prípade, že grafiku na etikete je potrebné tlačiť až po jej okraj, tak je potrebné dáta pripraviť so spadávkou . V Typocone odporúčame aby spadávka mala 3 mm. Vďaka spadávke sa pri orezávaní predíde neželaným bielym pásikom na okraji etikety, ktoré by boli spôsobené nepresnosťou orezu. Spadávku je potrebné zvoliť pri exporte dokumentov.

Rozmery

Často sa stretávame, že zákazník spraví chybu pri objednávke alebo pri dodávaní dátových súborov. Zákazník si zvolí v rámci objednávkového formuláru určitý rozmer etikety, napríklad na víno 140 x 80 mm, a v skutočnosti dodá dáta, v ktorých etiketa ma úplne iný rozmer. Samozrejme ak takáto situácia nastane kontaktujeme zákazníka a informácie si upresníme.

Zlý Formát

V prípade zlého formátu máme na mysli dodanie dátových súborov v inom formáte ako PDF. Spomínaný formát PDF je najvhodnejší, pretože zachováva a umožňuje správne a efektívne pripravenie dát na tlač. Stretávame sa s tým, že zákazníci vytvárajú dáta v kancelárskych programoch (Microsoft Word, PowerPoint), ktoré nie sú vhodné. Odporúčame používať softvér, ako napríklad Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Indesign, Quark Xpress, CorelDRAW, Affinity Designer alebo Affinity Photo.

Slabé rozlíšenie

Ideálny spôsob na dosiahnutie maximálnej kvality tlače je dáta vytvárať z vektorových kriviek. Spravidla logo a texty by mali byť pripravené ako vektor. Ak máte na pozadí rastrový obrázok, je vhodné, aby sa nachádzal v rozmedzí 300 – 1200 DPI. Rozdiel medzi rastrovou a vektorovou grafikou si môžete pozrieť v našom článku o tlači plagátov tu: Typocon článok – Tlač plagátov.

Zvolená farebnosť

Aby bola pri rôznych technológiách (ofset, digitála maloformátová a veľkoformátová tlač) zachovaná čo najväčšia farebná zhoda, je lepšie zvoliť pri príprave dokumentu farebný model CMYK.

CMYK – odvodený z názvov farieb:
cyan (azúrová), magenta (purpurová), yellow (žltá) a key-black (kľúčová-čierna).

RGB – odvodený z názvov farieb:
red (červená), green (zelená), blue (modrá).

Materiál

U nás v Typocone ponúkame na tlač etikiet plastové a papierové samolepiace materiály.

Papierová samolepka postačuje pre jednorazové účely, akými sú svadba, krst, oslava, narodenie dieťaťa. Je menej odolná voči mechanickému poškodeniu vysokým teplotám, voči UV žiareniu.

Objednať tlač etikiet na papierovú samolepku: papierové samolepky.

Plastová samolepka je vhodnejšia na dlhodobé skladovanie vo vlhkých a chladných priestoroch. Je odolná voči mechanickému poškodeniu, vysokým teplotám a UV žiareniu.

Objednať tlač etikiet na plastovú samolepku: plastové samolepky.

Ak by ste si neboli istý, ktorý materiál použiť neváhajte nás kontaktovať radi vám s výberom poradíme

Ostatné chyby

Vďaka množstvu etikiet, ktoré sme tlačili, sme si všimli niektoré opakujúce sa chyby, alebo nedostatky, na ktoré by sme chceli poukázať a preto vám odporúčame:

  • nelepiť samolepiace etikety na vlhké, špinavé a mastné povrchy,
  • nepoužívať príliš malé a nečitateľné písmo,
  • dbať na presný preklad textu (ak sa jedná o výrobky zo zahraničia),
  • používať fonty, ktoré podporujú Slovenskú diakritiku.
Ako efektívne objednať tlač? Pre viac informácií odporúčam si prečítať náš blog o “najlacnejšej tlači” tu: Typocon článok – Najlacnejšia tlač.

Rôznorodosť produktov

Dnes vidíme samolepiace etikety na rôznych produktoch. Na potravinách, na tvrdom alkohole, na pive, na farmaceutických produktoch, či výživových doplnkoch, na chemikáliách, na kozmetike, alebo aj na darčekových predmetoch. Materiály a dizajn používaných etikiet na potraviny sa budú samozrejme líšiť od etikiet používaných v priemysle.

Vinety a destiláty

Samolepiace etikety na víno alebo domácu pálenku poznáme aj zo svadieb. Venovali sme tejto tematike vlastný článok, v ktorom sa podrobne dozviete ako si vybrať samolepiace etikety a čomu sa vyhnúť: Typocon článok – Vinety a domáca.

Potraviny a nealkoholické nápoje

Keď sa jedná o potraviny, je potrebné aby samolepiace etikety dodržiavali špeciálne požiadavky a kvalitu. Etikety musia byť vhodné pre mastné, vlhké, mrazené, chladené, alebo iné povrchy. Dnes sa kladie dôraz na bioprodukty, ktorých balenie je zväčša jednoduché, preto pekné a estetické samolepiace etikety skrášlia a dotvoria vzhľad vášho produktu. Často sa na výrobu etikiet používajú špeciálne efekty, ako napríklad laminácia a parciálne lakovanie, vďaka ktorým samolepiace etikety vystupujú z radu všedných produktov.

Etikety vhodné pre priemysel:

Etikety pre priemysel musia často spĺňať veľmi špecifické požiadavky. Musia byť odolné proti mechanickému poškodeniu, vysokým teplotám a UV žiareniu. Medzi priemyselné samolepiace etikety patria aj plomby, ktoré chránia výrobok pred neoprávneným otvorením alebo bezpečnostná etiketa proti falšovaniu.

Ak by ste mali záujem tlačiť plomby môžete si objednať tlač tu: tlač plomb.

V prípade tlače na holografickú fóliu nám neváhajte zavolať alebo napísať: kontakt.

Typocon vás ľúbi!

A preto s vami radi zdieľame všetky užitočné informácie o tlači. Tvoríme pre vás články, video návody, personalizované ponuky produktov … to všetko zadarmo!

Martin Kadlečík

Teším sa z práce v Typocone už skoro 3 roky. Vyštudoval som marketing na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Mám na zodpovednosti FB a social. Baví ma moja rodina, priatelia a hudba.

Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Typocon, s.r.o, IČO 17322057, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií