• Obchod
  • /
  • Blog
  • /
  • Aké rozmery môže mať vizitka?

Aké rozmery môže mať vizitka?

Ivan Ledenyi
3.4.2019 11:58:24
  • Vizitka
  • Rozmer
  • 90x50

Tlačené vizitky sú napriek neustálej digitalizácii stále podstatnou súčasťou obchodných rokovaní. Vizitka nepredstavuje len spôsob, ako si vymeniť medzi sebou informácie o svojej osobe, ale je aj súčasťou značky, ktorú prezentujete. Pred jej vytvorením je dôležité sa oboznámiť so základnými pravidlami. V tomto článku sa pozrieme na to, aké sú základné rozmery vizitiek.

Najpoužívanejší rozmer vizitky na Slovensku je 90 x 50 mm

Základným pravidlom je, aby sa vizitka zmestila do peňaženky. Toto obmedzenie vytvorilo štandard, ktorý sa začal používať na Slovensku a v Českej republike. Spravidla ide o dva formáty, ktoré aj u nás tlačíme najčastejšie:

  • Vizitky s rozmerom 90 x 50 mm.
  • Vizitky s rozmerom 85 x 55 mm.

Nižšie na grafe je percentuálne zobrazenie reálne objednaných rozmerov vizitiek u nás v Typocone za posledné 3 roky. Jednoznačne dominuje rozmer 90 x 50 mm (takmer 76 %).

typocon-nový-web

Najšikovnejší rozmer je 85 x 55 mm

Tento rozmer v sebe skrýva hneď niekoľko výhod. Oproti rozmeru 90 x 50 má vizitka veľmi podobný tvar ako kreditná karta (85 x 54 mm, tzv. Euro formát). Preto je absolútne najvhodnejším typom vizitky aj do menších peňaženiek.

Napriek tomu bude v peňaženke jemne vytŕčať nad ostatné karty, a tak bude vždy na dosah. Takáto vizitka má o čosi väčšiu plochu a jednoducho je tak akurát. Navyše sa vyhnete problému zobrazenému na fotke.

Netradičné rozmery vizitiek

Ak nepotrebujete, aby vizitky nosili klienti v peňaženkách, máte možnosť zvoliť vlastný netradičný rozmer. Do obľuby sa dostávajú aj vertikálne orientované vizitky, prípadne vizitky štvorcových tvarov. V Typocone myslíme aj na to, a preto náš formulár na vizitky okrem tradičných rozmerov obsahuje možnosť nastavenia vlastného rozmeru.

Prepočet rozmerov z Milimetrov na PIXLE

V prípade, že ste si vybrali rozmer vizitky, je nutné pripraviť layout (návrh). Ak si dáte vizitky pripraviť u grafika, stačí mu povedať rozmer a on si s danými prepočtami poradí. Ak sa rozhodnete vizitky pripraviť sami, ponúkam vám tabuľku s jednoduchým prepočtom základných rozmerov.

Milimetre Pixle DPI
90 x 50 mm 1063 × 591 px 300 DPI
90 x 55 mm 1063 × 650 px 300 DPI
85 x 55 mm 1004 × 650 px 300 DPI

V prípade iného rozmeru využite kalkulačku na tomto odkaze https://www.pixelcalculator.com/

Ideálny spôsob na dosiahnutie maximálnej kvality tlače je dáta vytvárať z vektorových kriviek. Spravidla logo a texty by mali byť pripravené ako vektor. Ak máte na pozadí rastrový obrázok, je vhodné, aby sa nachádzal v rozmedzí 300 – 1200 DPI.

Zo skúsenosti odporúčame nevytvárať vizitky s viac ako 600 DPI, keďže rozdiel oproti 1200 DPI spoznáte až pod mikroskopom, ale rozdiel vo veľkosti súboru bude obrovský. Rozhodne sa ale nenechajte odradiť. Roky praxe a počet vytvorených vizitiek, ktoré sme dostali vo Worde, z nás spravili expertov na úpravu dát.

Spadávka a bezpečná zóna

V prípade, že si zvolíte tlač až po okraj vizitky, je potrebné dáta pripraviť so spadávkou. Vizitku pripravíte z každej strany o 2 mm väčšiu. V prípade rozmeru 90 × 50 mm to znamená, že dodané dáta budú mať rozmer 94 × 54 mm. Text na vizitkách sa vkladá za bezpečnú zónu približne 3 mm od okraja vizitky (finálneho orezu).

Na záver treba zvoliť aj tretí rozmer: hrúbku

Tretím rozmerom vizitky je hrúbka. Hrúbka sa všeobecne vyjadruje v gramoch na ㎡ materiálu. Pre predstavu: klasický kancelársky papier má hrúbku 80 – 90 g. Od hrúbky 400 g už nazývame papier kartón (lepenka). Tradične sa vizitky u nás tlačia na 300 gramový papier.

V poslednom čase sa objavuje požiadavka na hrubé vizitky s gramážou nad 400 g. Práve na tento účel slúži špeciálny materiál Multiloft. Ide o papier, ktorý je možné vyskladať z viacerých vnútorných farebných vrstiev. Tieto vrstvy sa lisujú pod veľkým tlakom. Takýmto spôsobom je možné vytvárať vizitky aj s hrúbkou viac ako 1500 g.

Typocon vás ľúbi!

A preto s vami radi zdieľame všetky užitočné informácie o tlači. Tvoríme pre vás články, video návody, personalizované ponuky produktov … to všetko zadarmo!

Ivan Ledenyi

Počas štúdia Hospodárskej Informatiky na Ekonomickej univerzite som pracoval ako dobrovoľník v nízkoprahovom zariadení pre deti a mládež na ulici. Po štúdiu som pôsobil na viacerých aj zahraničných IT projektoch. V súčasnosti som konateľ a tvorca portálu na tlač a výrobu reklamy Typocon.sk. Vo voľnom čase cestujem, windsurfujem, alebo sedím na motorke so svojou manželkou.

Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Typocon, s.r.o, IČO 17322057, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií