Používame cookies. Viac informácií.
×
  • Obchod
  • /
  • Blog
  • /
  • Aké rozmery môže mať vizitka?

Aké rozmery môže mať vizitka?

Ivan Ledenyi
3.4.2019 11:58:24
  • Vizitka
  • Rozmer
  • 90x50

Tlačené vizitky sú napriek neustálej digitalizácii stále podstatnou súčasťou obchodných rokovaní. Vizitka nepredstavuje len spôsob, ako si vymeniť medzi sebou informácie o svojej osobe, ale je aj súčasťou značky, ktorú prezentujete. Pred jej vytvorením je dôležité sa oboznámiť so základnými pravidlami. V tomto článku sa pozrieme na to, aké sú základné rozmery vizitiek.

Najpoužívanejší rozmer vizitky na Slovensku je 90 x 50 mm

Základným pravidlom je, aby sa vizitka zmestila do peňaženky. Toto obmedzenie vytvorilo štandard, ktorý sa začal používať na Slovensku a v Českej republike. Spravidla ide o dva formáty, ktoré aj u nás tlačíme najčastejšie:

  • Vizitky s rozmerom 90 x 50 mm.
  • Vizitky s rozmerom 85 x 55 mm.

Nižšie na grafe je percentuálne zobrazenie reálne objednaných rozmerov vizitiek u nás v Typocone za posledné 3 roky. Jednoznačne dominuje rozmer 90 x 50 mm (takmer 76 %).

typocon-nový-web

Najšikovnejší rozmer je 85 x 55 mm

Tento rozmer v sebe skrýva hneď niekoľko výhod. Oproti rozmeru 90 x 50 má vizitka veľmi podobný tvar ako kreditná karta (85 x 54 mm, tzv. Euro formát). Preto je absolútne najvhodnejším typom vizitky aj do menších peňaženiek.

Napriek tomu bude v peňaženke jemne vytŕčať nad ostatné karty, a tak bude vždy na dosah. Takáto vizitka má o čosi väčšiu plochu a jednoducho je tak akurát. Navyše sa vyhnete problému zobrazenému na fotke.

Netradičné rozmery vizitiek

Ak nepotrebujete, aby vizitky nosili klienti v peňaženkách, máte možnosť zvoliť vlastný netradičný rozmer. Do obľuby sa dostávajú aj vertikálne orientované vizitky, prípadne vizitky štvorcových tvarov. V Typocone myslíme aj na to, a preto náš formulár na vizitky okrem tradičných rozmerov obsahuje možnosť nastavenia vlastného rozmeru.

Prepočet rozmerov z Milimetrov na PIXLE

V prípade, že ste si vybrali rozmer vizitky, je nutné pripraviť layout (návrh). Ak si dáte vizitky pripraviť u grafika, stačí mu povedať rozmer a on si s danými prepočtami poradí. Ak sa rozhodnete vizitky pripraviť sami, ponúkam vám tabuľku s jednoduchým prepočtom základných rozmerov.

Milimetre Pixle DPI
90 x 50 mm 1063 × 591 px 300 DPI
90 x 55 mm 1063 × 650 px 300 DPI
85 x 55 mm 1004 × 650 px 300 DPI

V prípade iného rozmeru využite kalkulačku na tomto odkaze https://www.pixelcalculator.com/

Ideálny spôsob na dosiahnutie maximálnej kvality tlače je dáta vytvárať z vektorových kriviek. Spravidla logo a texty by mali byť pripravené ako vektor. Ak máte na pozadí rastrový obrázok, je vhodné, aby sa nachádzal v rozmedzí 300 – 1200 DPI.

Zo skúsenosti odporúčame nevytvárať vizitky s viac ako 600 DPI, keďže rozdiel oproti 1200 DPI spoznáte až pod mikroskopom, ale rozdiel vo veľkosti súboru bude obrovský. Rozhodne sa ale nenechajte odradiť. Roky praxe a počet vytvorených vizitiek, ktoré sme dostali vo Worde, z nás spravili expertov na úpravu dát.

Spadávka a bezpečná zóna

V prípade, že si zvolíte tlač až po okraj vizitky, je potrebné dáta pripraviť so spadávkou. Vizitku pripravíte z každej strany o 2 mm väčšiu. V prípade rozmeru 90 × 50 mm to znamená, že dodané dáta budú mať rozmer 94 × 54 mm. Text na vizitkách sa vkladá za bezpečnú zónu približne 3 mm od okraja vizitky (finálneho orezu).

Na záver treba zvoliť aj tretí rozmer: hrúbku

Tretím rozmerom vizitky je hrúbka. Hrúbka sa všeobecne vyjadruje v gramoch na ㎡ materiálu. Pre predstavu: klasický kancelársky papier má hrúbku 80 – 90 g. Od hrúbky 400 g už nazývame papier kartón (lepenka). Tradične sa vizitky u nás tlačia na 300 gramový papier.

V poslednom čase sa objavuje požiadavka na hrubé vizitky s gramážou nad 400 g. Práve na tento účel slúži špeciálny materiál Multiloft. Ide o papier, ktorý je možné vyskladať z viacerých vnútorných farebných vrstiev. Tieto vrstvy sa lisujú pod veľkým tlakom. Takýmto spôsobom je možné vytvárať vizitky aj s hrúbkou viac ako 1500 g.

Ivan Ledenyi

S programovaním som začal počas štúdia na Ekonomickej Univerzite. Pred nástupom do Typoconu som svoj čas investoval v nízkoprahovom zariadení pre deti a mládež na ulici. Do Typoconu som nasúpil na pozíciu vývojár IT služieb. Od roku 2018 vediem tím ľudí, ktorí zastrešujú programovanie a online marketing. Vo voľnom čase windsurfujem alebo som na motorke so svojou maželkou.

Buďte prvý, kto napíše hodnotenie.