Používame cookies. Viac informácií.
×
  • Obchod
  • /
  • Blog
  • /
  • Potrebujete vyrobiť banner? Zistite, čo by ste nemali podceniť

Potrebujete vyrobiť banner? Zistite, čo by ste nemali podceniť

Ivan Ledenyi
14.10.2019 10:58:09
  • banner
  • výroba
  • mesh

Reklamný banner je jednou z foriem veľkoformátovej reklamy. Je pomerne lacný, ľahko sa inštaluje a obmieňa. PVC bannery sú odolné voči vplyvom počasia a UV žiareniu, vďaka čomu sa dajú využiť ako reklamné plochy napríklad na fasádach budov, pri výstavbách alebo iných podujatiach.

Ak objednávate banner prvýkrát, v článku ponúkame osvedčené rady ako postupovať, aby výroba prebehla bez problémov a rýchlo.

  1. Tlačové dáta treba pripraviť vo formáte PDF.
  2. Pri vytváraní dokumentu zadajte rozmery 1:1 k výslednému formátu.
  3. Farebný model CMYK a rozlíšenie 150 DPI.
  4. V prípade tlače až po okraj bannera zadajte spadávku (bleed) min 3mm z každej strany.
  5. Všetky použité fonty vložte do PDF.
  6. Počítajte s bezpečnou zónou. Texty odsaďte minimálne 5 cm od okraja dokumentu.
  7. Pri obojstrannej tlači je potrebné každú stranu vyradiť na samostatnú stranu v PDF.
  8. Skontrolujte pretlač (overprint).

UPDATE: Po konzultácií s kolegom, ktorý má viac ako 15 ročnú prax v oblasti veľkoformátovej tlače dopĺňam upresnujúce informácie ohľadom spadávky a rozlíšenia potrebného na tlač.

Pokiaľ sa orezáva banner a nezvárajú sa okraje, spadávka 3mm stačí. Pokiaľ sa okraje zvárajú tlačíme to bez spadavky, takže tam nemusí byť žiadna. Čo sa týka DPI, pri malých banneroch a pri pohľadovej vzdialenosti 2-3m je dostačujúcich 72-96dpi.
Pri pohľadovej vzdialenosti 10-15m a viac (tlač billboardov a veľkých bannerov) sa bežne používajú dáta, ktoré majú okolo 30dpi.
Pri exteriérovej veľkoformátovej tlači nemá vzhľadom na rozlíšenie tlačiarní význam pripravovať dáta s vyšším dpi ako 150. A aj tých 150dpi len v prípade, keď sa tlačí napr. mapa s malým písmom s pohľadovou vzdialenosťou do 1m.

Rozlíšenie dát by malo byť cca osmina rozlíšenia tlače. Napríklad pri ofsete, kde je rozlíšenie osvitu 2540dpi sa používaju obrázky, ktoré majú 300dpi. Pri rozlíšení tlače 720dpi je to potom 90 dpi pre dáta.

Vytvorený dokument môžete pridať vo formulári, poslať mailom, prípadne poslať link, z ktorého si dáta stiahneme. Ak sa u nás registrujete, získate aj ftp konto, do ktorého môžete nahrávať súbory.

Formulár na výrobu bannera. obsahuje kompletné možnosti na tlač a následné zušľachtenie.

Náklad

naklad vo formulary na vyrobu bannera

V prvom riadku formulára zvolíme finálny počet kusov, či sa jedná o jednostrannú alebo obojstrannú tlač a či bude tlač až po okraj. V takom prípade je potrebné pripraviť tlačové dáta so spadávkou.

Rozmer

rozmer vo formulary na vyrobu bannera

Rozmer bannera v skutočnosti nie je ničím obmedzený, nakoľko sa jednotlivé pásy dajú zvariť. Formulár zohľadňuje maximálnu šírku rolky, prípadne maximálne potlačiteľnú šírku stroja – 3,2 metra. V prípade väčšieho rozmeru je potrebné vyžiadať si cenovú kalkuláciu #obecný produkt, alebo napísať požiadavku na mail martina@typocon.sk

Farebnosť

farebnost vo formulary na vyrobu bannera

Na 90 % je zvolená možnosť farebná tlač v poriadku. V prípade tlače len jednou farbou vyberte možnosť čiernobiela tlač. Ak potrebujete dosiahnuť efekt výraznejšej farby, môžete využiť 200% farebnú tlač. Ak potrebujete na existujúci banner len pridať očká alebo ho spevniť, môžete tlač úplne vypnúť s možnosťou bez farby.

Materiál

material vo formulary na vyrobu bannera

Pri tlači bannera máme na výber 5 materiálov.

Najlacnejší laminovaný banner 340 g. Najvyužívanejší liaty 510 g banner. Blockout banner s nepriehľadnou čiernou vrstvou ideálny pre obojstrannú tlač a perforovaný Mesh-banner určený do veternejšieho prostredia.

Každý materiál má svoje výhody a nevýhody a je určený na iné aplikácie.

Laminovaný banner 340 g

Ekonomický variant bannera. Je to tenší polomatný materiál vyrobený z valcovaného PVC bielej farby, ktorý je posilnený syntetickými vláknami. Je vhodný do interiéru a na krátkodobé exteriérové aplikácie. Má kratšiu životnosť. Povrch je laminovaný, čo zabezpečuje lepšiu potlačiteľnosť. Životnosť je 1-2 roky.

  • najnižšia cena
  • dobrá potlačiteľnosť
  • polomatný povrch
  • pod 15 stupňov stráca pružnosť
  • v zimných mesiacoch ťažšia manipulácia

Banner liaty 510 g

Kvalitný matný liaty PVC banner bielej farby posilnený pletenými syntetickými vláknami. Materiál je mäkký ale odolný, dobre ohybný a má mnohostranné využitie. Má dlhú životnosť 2-3 roky. S použitím dodatočnej UV laminácie predĺžite životnosť na 4 až 5 rokov a zároveň dodáva banneru opticky sýtejšie farby. Matný povrch sa po UV laminácii stane polomatným.

  • dlhá životnosť
  • ľahká manipulácia aj v zimných mesiacoch
  • vyššia cena

Blockout Banner

Matný liaty banner s čiernou nepriehľadnou strednou vrstvou, určený na obojstrannú potlač. Je vhodný aj pre interiérové aplikácie, napríklad do rollup-ov.

Ak chcete, aby vaša grafika mala hĺbku, toto je správna voľba.

  • neprechádza cezeň svetlo
  • stmavovací efekt
  • vyššia cena

Mesh Banner

Matný PVC mesh banner s podkladovým nosičom, ktorý je potrebné pred zavesením odstrániť. Materiál je pravidelne perforovaný, je vhodný do interiéru aj exteriéru. Je ideálny aj do extrémnejšieho počasia, na aplikácie na ploty alebo steny budov s oknami. Mesh je ľahší. Je vhodný na miesta, kde sa do plochy opiera vietor. V 95 % situácií odporúčame banner, mesh je vhodný len v špeciálnych situáciách.

  • prefúkne cezeň vietor
  • prepúšťa svetlo
  • vhodný do extrémnejšieho počasia
  • vyššia cena
  • farby sú na menej sýte, nakoľko časť materiálu tvoria dierky
Cenu za tlač na mesh banner zistíte na tomto odkaze Mesh-banner.

Backlit Banner 450g

PVC banner s translúcentnými vlastnosťami určený pre svetelnú reklamu. Je vhodný na interiérovú a exteriérovú reklamu aj veľkorozmerných formátov – svetelné panely a boxy, napínacie systémy a iné. Odporúčame tlačiť 200 % CMYK.

  • translucentný, nasvietiteľný materiál
  • vyššia cena tlače, je dobré tlačiť 200 %
Cenu za tlač na backlit banner zistíte na tomto odkaze Svetelná reklama.

Dokončovanie

Ako uchytiť banner? Na výber ponúkame: spevniť okraje, urobiť kovové očká, alebo na dvoch stranách vytvoriť tunel na zavesenie na tyč. moznosti dokoncovania pri vyrobe bannera

Spevnenie okrajov

Okraje bannera spevníme pomocou prehnutia alebo zvárania okrajov bannera. Bannerom menších rozmerov okraje lepíme obojstrannou 3M páskou. Väčšie zvárame.

Kovové očká

banner s kovovým očkom

Kovové očká sú po okraji bannera, vo vzdialenosti prispôsobenej ploche (štandardne 35-40 cm). Ich vnútorný priemer je 9 mm. Vzdialenosť očiek môžete uviesť do poznámky. Slúžia na prichytenie bannera. Cez očká sa dá prevliecť gumolano, drôt alebo obyčajná sťahovacia páska.

Tunel

Ak sa chystáte banner zavesiť, vytvoríme na hornej a dolnej strane tunel. Do spodného tunela sa vkladá tyč na zaťaženie bannera aby bol pekne vystretý.

Banner neobmedzených rozmerov

Pomocou zvárania bannerov je možné vyrobiť banner akýchkoľvek rozmerov. Tlač sa rozdelí do viacerých blokov (na maximálnu šírku stroja) a následne jednotlivé časti bannera zvárame tepelným zvarom do väčších celkov. Zvary sú z diaľky neviditeľné.

Záruka

Záruka na farbostálosť je 12 mesiacov, čo znamená, že denzita farby neklesne o viac ako 15 %.

Záruka na farbostálosť s dodatočnou UV lamináciou je 24 mesiacov, čo znamená, že denzita farby neklesne o viac ako 20 %.

Záruka na pevnosť materiálu je 12 mesiacov a platí len v prípade odbornej montáže. Ak si namontujete banner sami, treba ho odfotiť tak, aby bol jednoznačne viditeľný spôsob prichytenia.

Váha bannera je cca 0,55 kg/m². Jeho životnosť je cca 5 rokov, je vhodný do exteriéru.

Existujú iné, výhodnejšie riešenia veľkoformátovej tlače?

Banner nie je jediný spôsob ako vytvoriť veľkoplošnú reklamu. V ponuke máme aj textílie alebo perforovanú fóliu pre okennú grafiku. Trochu z iného súdka sú doskové materiály. Najvyužívanejšie na exteriérovú reklamu sú PVC dosky a Dibond – kompozitný hliníkový sendvič.

Objednajte si banner cez náš e-shop tu:

Tlač Bannerov



Logo psd created by rawpixel.com - www.freepik.com

Typocon vás ľúbi!

A preto s vami radi zdieľame všetky užitočné informácie o tlači. Tvoríme pre vás články, video návody, personalizované ponuky produktov … to všetko zadarmo!

Ivan Ledenyi

S programovaním som začal počas štúdia na Ekonomickej Univerzite. Pred nástupom do Typoconu som svoj čas investoval v nízkoprahovom zariadení pre deti a mládež na ulici. Do Typoconu som nasúpil na pozíciu vývojár IT služieb. Od roku 2018 vediem tím ľudí, ktorí zastrešujú programovanie a online marketing. Vo voľnom čase windsurfujem alebo som na motorke so svojou manželkou.

Buďte prvý, kto napíše hodnotenie.