• Obchod
  • /
  • Blog
  • /
  • Ktorý typ roll up bannera je pre vás ten správny?

Ktorý typ roll up bannera je pre vás ten správny?

Ivan Ledenyi
24.5.2021 7:00:06
  • Roll up banner

Vybrať si správny Rollup na akciu môže byť úloha na pár hodín. Cieľom článku je poskytnúť prehľad o najpoužívanejších typoch rollupových mechaník a pomôcť pri výbere. Následne si prejdeme požiadavky na prípravu grafických podkladov. Na konci článku pripojím inšpirácie grafických dizajnov, ktoré vám môžu rozšíriť obzory pri návrhu vlastného rollupu. Po prečítaní článku by ste mali mať jasnejšiu predstavu čo potrebujete k tvorbe vlastného dizajnu a ktorý typ je pre vaše pouižitie najvhodnejší.

Najpoužívanejšie typy Rollupov

Roll up Standard (Mosquito)

Typ Standard je najpredávanejším typom vzhľadom k najpriaznivejšiemu pomeru ceny a kvality. Mechanika má minimalistický dizajn v striebornom hliníkovom prevedení s čiernymi krytkami z tvrdeného plastu. Konštrukcia má zospodu dve otočné nohy pre lepšiu stabilitu. Týmto typom rollupu nič nepokazíte. Zvládne krátkodobo aj exteriér, ľahko sa skladá a prenáša.

  • Nízka cena.
  • Nízka hmotnosť.
  • Možnosť opakovane vymeniť grafiku cca 3 - 5x.
  • Oporné nohy pre vyššiu stabilitu.
  • Najpoužívanejší => 100% skladom.
  • Mechaniku aj plátno je možné recyklovať.
  • Nutnosť použitia obojstrannej lepiacej pásky pri výmene.
  • Použitý hliník je mäkký a pri nesprávnom zaobchádzaní ľahko poškoditeľný.

Roll up Standard - cenník

Roll up Deluxe (Delta)

Rollup deluxe pôsobí z každej strany elegantne. Deluxe patrí do vstupných hál hotelov, reštaurácií a vernisáží. Všade tam kde by Rollup Standard pôsobil lacno a všedne.

  • Elegantné chrómové koncovky.
  • Možnosť opakovane vymeniť grafiku cca 3 - 5x.
  • Širšia základňa - nepotrebuje oporné nožičky.
  • Druhý najpredávanejší na Slovensku.
  • Mechaniku aj plátno je možné recyklovať.

Roll up Deluxe - cenník

Roll up Double

Obojstranný roll up, ktorý je možné postaviť do priestoru a ponúknuť viditeľnú plochu z každej strany. V prípade že stačí jednostranný pohľad je možné jednu stranu nezávisle od druhej zrolovať do základne. Mechanika je v prevedení strieborného eloxovaného hliníka.

  • Obojstranný - väčšia plocha na propagáciu.
  • Možnosť opakovane vymeniť grafiku cca 3 - 5x.
  • Jedna výsuvná oporná noha.
  • Mechaniku aj plátno je možné recyklovať.

Roll up Double - cenník

Roll up Premium - Vlajková loď

Na prvý pohľad sa podobá na Roll up Deluxe, ale je ešte o niečo elegantnejší. Hlavnou výhodou je ale možnosť výmeny plátna bez nutnosti použitia obojstrannej lepiacej pásky. Grafiku je tak možné vymieňať opakovane v podstate neobmedzene. Preto je tento typ roll-up bannera najvhodnejší na miestach kde je potrebné často meniť vytlačenú grafiku.

  • Teleskopická tyč - Možnosť nastaviť výšku 160 - 220 cm.
  • Možnosť opakovane vymieňať grafiku do nekonečna.
  • Ľahká výmena grafiky - zvládnete aj sami.
  • Mechaniku aj plátno je možné recyklovať.

Roll up Premium - cenník

Vo videu nižšie nájdete návod ako si môžete grafiku vymeniť ľahko aj sami.


Tak ktorý je pre mňa ten pravý?

  • Na jednorazovú akciu je vhodný typ Standard.
  • Na dlhodobejšie použitie do vstupných priestorov hotelov a reštaurácií sa oplatí typ deluxe.
  • Pre umiestnenie do priestoru, kde bude pohľad na banner možný z oboch strán je typ double.
  • Pre reklamné agentúry a firmy, ktoré často menia grafiku je ideálny premium.

Základné požiadavky na prípravu grafických podkladov

  • Formát PDF
  • Minimálne 100 DPI. 300 DPI je viac ako dosť.
  • Dáta pripraviť 1:1, alebo uviesť mierku.
  • Spadávka 3 mm z bokov a zhora. 10 cm zo spodnej strany.

Pripravili sme Vám aj šablóny na stiahnutie na všetky rozmery so spadávkami a bezpečnými zónami.

Príprava dát pre tlač roll up bannera

Fotografie

Používajte fotografie s rozlíšením 100 - 300 DPI. Ak by ste chceli použiť fotografiu ako pozadie cez celý rollup so šírkou 850 mm, vaša fotografia by musel byť veľká minimálne 3370 x 8280 px. Pri grafickom návrhu treba určiť veľkosť v milimetroch, ktorý bude zaberať jednotlivá fotografia a pomocou kalkulačky si môžete ľahko overiť či má dostatočné rozlíšenie.

kalkulacka na vypocet dpi fotografie

Ak nemáte vlastné fotografie je možné využiť fotobanky a fotografiu si zakúpiť, alebo zdarma stiahnuť priamo odtiaľ.

Text - Fonty

S textom na rollupe to netreba preháňať. Banner má za úlohu upútať a zachytiť pozornosť, je preto častým trendom krátky text, ktorým vyjadríte najhlavnejšiu myšlienku.
Nevhodná kombinácia fontov a ich variácií môže pokaziť inak pekný a premyslený dizajn. Článok o vizuálnom pôsobení a spájaní fontov napísali grafici z canvy. Je síce po anglicky, ale minimálne názvy a kombinácie fontov tam nájde každý. Doplním 2 základné pravidlá:

  • 1. Ak vytvárate grafiku sami, vyskúšajte najprv využiť len jeden font a kombinujte hrúbky písma.
  • 2. Aby bol tlačový výstup čo najkvalitnejší, preveďte text do kriviek.

Farby

Výber farieb je pre výsledný efekt absolútne kritický. Na výber máme niekoľko možností kde sa môžme inšpirovať. V prvom rade by ste mali vyberať farby, ktoré sa s vašou značkou spájajú dlhodobo. Ak také nemáte je najvyšší čas vytvoriť paletu farieb pre váš brand.

Aby použité fotografie ladili s celkovým dizajnom je možné vytvoriť paletu farieb z použitej fotografie. Na nasledujúcom odkaze len nahrajte svoju fotografiu a pod ňou sa vytvorí paleta 4 najčastejšie sa vyskytujúcich farieb. Generátor palety farieb z fotografie.

paleta farieb generator z fotky

Inšpirácie na nakopnutie

Fotobanky sú plné generických šablón, ktoré sa viac menej opakujú a nie je jednoduché nájsť takú, ktorá vystupuje z davu. Pri tvorbe grafiky na rollup banner odporúčam hľadať inšpiráciu na pintereste a instagrame, cez hastag #rollup banner. Uvidíte tak dizajny, ktoré sa v danom čase páčia širokému publiku.

Fotky umiestnené do geometrických tvarov


Primárnym prvkom je text


Prekrývanie farieb a použitie gradientov


Na čo nezabudnúť

  • Logo firmy umiestnite vľavo hore. Hlavná myšlienka by tiež mala byť v hornej tretine bannera.
  • Približne 10 cm spodnej časti plátna je zarolovaná do mechaniky, preto sa do týchto miest nesmie vkladať text ani dôležité grafické prvky.
  • Spodná časť rollupu by mala obsahovať kontaktné údaje. Webovú adresu, email, telefónne číslo, odkaz na socíálne siete, alebo adresu firmy. Informácie je možné šikovne schovať do moderného qr kódu.
  • Na sprehladnenie informácii v celom dizajne je dobré využívať ikonky. Najlepšie tie, ktoré používate aj na webe.

Typocon vás ľúbi!

A preto s vami radi zdieľame všetky užitočné informácie o tlači. Tvoríme pre vás články, video návody, personalizované ponuky produktov … to všetko zadarmo!

Ivan Ledenyi

Počas štúdia Hospodárskej Informatiky na Ekonomickej univerzite som pracoval ako dobrovoľník v nízkoprahovom zariadení pre deti a mládež na ulici. Po štúdiu som pôsobil na viacerých aj zahraničných IT projektoch. V súčasnosti som konateľ a tvorca portálu na tlač a výrobu reklamy Typocon.sk. Vo voľnom čase cestujem, windsurfujem, alebo sedím na motorke so svojou manželkou.