• Obchod
  • /
  • Blog
  • /
  • Roll-up banner: Reklamný nástroj, s ktorým dosiahnete skvelé výsledky

Roll-up banner: Reklamný nástroj, s ktorým dosiahnete skvelé výsledky

Martin Kadlečík
20.1.2020 15:15:13
  • roll-up banner
  • rollup
  • banner

Roll up banner je pútavý spôsob reklamy a ľudia, ktorí naň narazia, nejaký čas strávia jeho správnym prečítaním alebo aspoň skenovaním titulkov. Pri plánovaní a tvorbe roll up bannerov je dôležitý dôraz na atraktívnu grafiku a správne rozloženie jednotlivých prvkov. Keď je obsah pripravený, je na rade tlač. V článku odprezentujem základné kroky pri jeho navrhovaní, jeho pozitíva, vlastnosti a ako správne zadať roll up banner do tlače.

Čo je roll up banner?

Na úvod by som poukázal na technické vyhotovenie a na rôzne druhy roll up bannerov.

Z čoho sa vlastne roll up banner skladá? Roll up banner je rolovateľný banner, ktorý je pripevnený na hliníkovú základňu s opornými nožičkami. V rozbalenej forme je banner napnutý pomocou skladacej tyče, ktorá je z troch častí. Je to podobná tyč ako tie, ktoré sa používajú pri stanovaní. Stabilitu roll up bannera zabezpečuje pevná základňa a podporné nohy z hliníka.

tri obrazky s detailom na oporne nohy, tyč a zavesny system.

Roll up sa líši typom konštrukcie a veľkosťou. Môžu byť jednostranné alebo obojstranné, s hardvérom vyrobeným z rôznych kovových a plastových materiálov, zvyčajne čiernej alebo striebornej farby.

Na čo tlačí TYPOCON

Na výrobu roll up bannera používame zväčša polypropylénový matný plastový materiál. Tlačíme naň iba z jednej strany, pretože druhá strana ma sýtu sivú farbu, ktorá zabraňuje presvitaniu.

V štandardnej ponuke máme dva typy roll up bannera:

  • ECONOMY: prešli sme už viacerými ekonomickejšími variantmi roll up bannerov, tento model považujeme za kvalitný, odolný a na trhu najpoužívanejší. Obsahuje odolnú mechaniku a základňu s opornými nožičkami.
Objednať tlač: ECONOMY roll up
  • DELUXE: Na rozdiel od roll up Economy má roll up Deluxe chrómové koncovky a širšiu základňu, ktorá pôsobí elegantne. Vďaka šikovnému dizajnu Deluxe nie sú potrebné sklápacie oporné nohy.
Objednať tlač: DELUXE roll up

Veľkosti roll up bannera

Výška roll up bannera je daná konštantne na dva metre a jeho šírku možno voliť od 80 do 200 cm.

Štandardné veľkosti: 80×200, 85×200, 100×200 cm.

Neštandardné veľkosti: 60×200, 120×200, 150×200, 200×200 cm.

Najčastejšie použitia roll up bannera

V prípade, že by ste chceli prezentovať svoju spoločnosť, výrobky a služby na výstavách a veľtrhoch, je potrebné pribrať ku klasickým drobným reklamným predmetom, letákom a plagátom aj moderné roll up bannery. Často na ne narazíte na výstavách, rôznych kultúrnych podujatiach, v galériách, prednáškach či workshopoch. Prostredníctvom nich môžete výborne komunikovať zľavy, zviditeľniť značku a sú vhodné aj ako kulisa.

  • V predajniach, nákupných centrách,
  • na rôznych kultúrnych podujatiach,
  • v galériách,
  • na zviditeľnenie značky,
  • predaj nového produktu,
  • komunikovanie zliav,
  • ako kulisa,
  • na prednášky a workshopy.


Výhody roll up bannera

Motto znie: Banner si jednoducho zrolujete.

Roll up banner spája v sebe viacero výhod. roll up banner je ľahký, kompaktný a rýchlo ho môžete sami bez pomoci zložiť alebo rozložiť. (Výhodou je aj jeho cena a rýchlosť dodania.) Využijete ho na rôznych miestach a ak budete potrebovať reklamu časom zmeniť, stačí len nainštalovať novú fóliu. Roll up bannery si môžete objednať v rôznych rozmeroch, aby presne naplnili vaše požiadavky

  • Prenosnosť,
  • ľahká hliníková konštrukcia s kovovou mechanikou,
  • odolný,
  • pútavá reklama, ktorá udrie do očí,
  • nenákladná forma propagácie,
  • recyklovateľnosť - je možné vymeniť grafiku, radi vám vytlačíme a vymeníme grafiku aj vašom starom roll up banney,
  • rôzne veľkosti - nie ste limitovaný jediným rozmerom,
  • do interiéru aj exteriéru.

Čo by mal funkčný roll up banner obsahovať

Obsah a grafika sú pri používaní roll up bannera kľúčové. Čo sa týka plánovania a cielenia reklamy, nepôjdem do hĺbky. Existujú však základné princípy, ktoré fungujú, sú zaužívané a ktoré dávajú zmysel. Pre inšpiráciu:

  1. Umiestnite logo na vrchnej časti

    Vrchnú časť roll up bannera zaplňte logom a možno sloganom, pretože na toto sa okoloidúci pozrie ako prvé. Je dôležité mať svoje hlavné posolstvo na úrovni očí, s najväčšou pravdepodobnosťou to upúta pozornosť okoloidúcich.

  2. Rozmýšľajte zhora nadol a zľava doprava

    Je to spôsob, akým sme sa naučili čítať a zákazníci takýmto spôsobom tiež podvedome vnímajú a prijímajú vizuálne informácie. Týka sa to obsahu typu: nadpisy, správy o predaji, kontaktné údaje a podobne.

  3. Myslite dopredu: Kde bude banner umiestnený?

    Pri navrhovaní bannera je dobre vedieť, kde bude približne umiestnený, aby sa prostredie a banner navzájom nerušili alebo si nezavadzali.

  4. Aká je hlavná správa, ktorú chcete prezentovať?

    Dĺžku hlavnej správ udržujte na minime. Používajte dostatočne veľké písmená, ale tak, aby nezaberali príliš veľa priestoru. Vyberte typ písma, ktorý je ľahko čitateľný a pútavý.

Čo všetko by sme si mali pred tlačením pripraviť?

  1. Dáta ukladajte do formátu PDF.
  2. Používajte grafiky a obrázky s vysokou kvalitou.

    Odporúčam neísť s rozlíšením pod 150 DPI.
  3. Vo všeobecnosti odporúčam, aby boli dôležité prvky grafiky, ako sú nápisy, logá, vzdialené od horného a bočných okrajov aspoň 5 cm a na spodku končili maximálne vo vzdialenosti 195 cm od vrchnej časti.
  4. Veľkosť dokumentu by mala byť na šírku rovnaká, aká je šírka roll upu.
  5. Spadávky nastavte minimálne na 3 mm.


Vďaka roll up banneru môžete svoj produkt či službu jednoducho a rýchlo prezentovať. Ceny sú veľmi prijateľné a ako protihodnotu získate kvalitnú a dobrú reklamu. U nás v jednom balíku môžete mať za veľmi výhodnú cenu vysokokvalitnú, plnofarebnú tlač, spoľahlivý systém a praktickú prenosnú tašku.

Typocon vás ľúbi!

A preto s vami radi zdieľame všetky užitočné informácie o tlači. Tvoríme pre vás články, video návody, personalizované ponuky produktov … to všetko zadarmo!

Martin Kadlečík

Teším sa z práce v Typocone už skoro 3 roky. Vyštudoval som marketing na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Mám na zodpovednosti FB a social. Baví ma moja rodina, priatelia a hudba.

Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Typocon, s.r.o, IČO 17322057, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií