• Obchod
  • /
  • Blog
  • /
  • Podlahová grafika: Reklamný nástroj, ktorý neprehliadnete

Podlahová grafika: Reklamný nástroj, ktorý neprehliadnete

Martin Kadlečík
3.2.2020 14:55:29
  • podlahova grafika
  • podlahove samolepky

Čo si môžeme predstaviť pod pojmom podlahová grafika? Je to samolepiaca fólia určená na nalepenie na podlahu, na ktorú vytlačíte vlastnú grafiku. Pekne vytvorená podlahová grafika môže odpútať pozornosť ľudí od ich mobilných telefónov a je výborným podnetom na šírenie v rámci sociálnych sietí. Cieľom je, aby bola interaktívna a pútavá a aby sa do jej tvorby investovalo trošku kreatívneho ducha. Môže tak zabaviť okoloidúcich a zanechať dobrý dojem. V článku opíšem tlačový aspekt takýchto fólií a taktiež ponúknem niekoľko príkladov na inšpiráciu pre jej tvorbu.

Použitie podlahovej grafiky

Podlahové grafiky alebo samolepky môžete často vidieť v nákupných centrách v rámci POP a POS systémov. Ich použitie je však oveľa širšie. Podlahy sú všade, tým pádom aj vaša reklama môže byť teoreticky všade. Napríklad podlaha pred reštauráciou, ale i vo vnútri môže usmerňovať hladného zákazníka ku kúpe jeho obľúbeného jedla. Podlaha je priestorom pre kreatívne riešenia propagácie.

Či už na ulici, na výstavách alebo nákupných centrách, propagovaní maloobchodu, reštaurácie, obchodných výstav, športových udalostí, obchodných konferencií alebo festivalov a podobne. Podlahové samolepky slúžia ako vodítka a pútače ku konkrétnym produktom, avšak je tu priestor na prepojenie digitálnej a tlačenej reklamy v podobe rôznych QR kódov, odkazov a súťaží.

Vytvorte súťaž, kde podmienkou účasti bude odfotenie sa a zdieľanie daných fotiek s vašimi podlahovými samolepkami na sociálnych sieťach. Vďaka zverejneniu na Instagrame alebo inej sociálnej sieti sa reklama bude jednoducho a efektne šíriť ďalej.

  • Reštaurácie
  • Obchodné centrá
  • Ulica
  • Výstavy
  • Športové udalosti
  • Obchodné konferencie
  • Festivaly
  • Galérie
  • Svadby
  • Maloobchodné miesta
  • Pred vitrínami obchodov
  • Na firemných akciách
  • Na veľtrhoch
  • Ako usmernenia

Kde je možné použiť podlahovú grafiku?

  • Interiér
  • Exteriér

Interiér

Materiál podlahovej samolepky je potrebné zvoliť podľa toho, na aký povrch sa bude nálepka lepiť - či je hladký, hrboľatý, alebo to bude koberec, či bude nálepka použitá v interiéri alebo v exteriéri. Taktiež musíme zvoliť správny materiál podľa toho, aká veľká protišmykovosť je požadovaná.

Značenie protišmykovosti – pri podlahovom lamine a samolepkách sa používa označenie R9-R13.

Pri použití v interiéri na rovnejších povrchoch - plávajúca podlaha, linoleum, dlažba - je možné použiť štandardnú bielu alebo transparentnú manometrickú alebo polymerickú samolepku. Tá sa po potlačení zalaminuje podlahovým alebo iným špeciálnym laminom, ktoré je odolné proti poškriabaniu. Je odolnejšie ako štandardné lamino a má drsný povrch, aby sa na ňom nešmýkalo.

Pokiaľ je povrch rovný, tak sa aj vzhľadom na použité materiály používa lepenie za studena (bez nahriatia teplovzdušnou pištoľou). Pri krátkodobých aplikáciách, napríklad na výstavách, prednáškach a podobe stačí použiť samolepku so semipermanentným lepidlom, aby ju bolo potom možné ľahko odstrániť.

Výrobca samolepiacich materiálov na polepenie podláh uvádza životnosť interiérových aplikácií do 6 mesiacov. Samozrejme to závisí od intenzity opotrebovania. Pri exteriérových samolepkách na cestu a chodníky je uvádzaná životnosť okolo 12 mesiacov.

Exteriér

V exteriéri sa na rovné povrchy (napr. rovná dlažba) môže použiť rovnaká technológia ako v interiéri. Avšak pri nerovných povrchoch – hrboľatý asfalt alebo betón, dlažobné kocky – sa odporúčajú špeciálne materiály, ktoré sa lepia za tepla (nahriatím teplovzdušnou pištoľou).

Samolepka s laminom po nahriatí teplovzdušnou pištoľou zmäkne a do nerovností povrchu sa jednoducho zatlačí aplikačným penovým valčekom. Nevýhodou tohto materiálu je, že je drahý; jeho cena môže byť aj 8 až 10-krát väčšia ako pri materiáli používanom na rovných povrchoch. Taktiež jeho aplikácia je zložitejšia – treba mať elektrickú alebo plynovú teplovzdušnú pištoľ a špeciálny aplikačný valček na zatlačenie samolepky do nerovností. Pokiaľ má samolepka na takomto povrchu vydržať, treba ju aplikovať určite za tepla.

Podobným spôsobom sa samolepky lepia na hrboľaté steny: brizolit, tehly, len v tomto prípade nie je nutné samolepku laminovať.

V poslednom čase sa začínajú používať špeciálne podlahové materiály, ktoré nie je potrebné laminovať. Povrch a drsnosť samolepiek si môžete zvoliť sami. Pri interiérových nie je potrebné, aby bol povrch až taký drsný, ale pri exteriérových je potrebné, aby boli viac drsné a protišmykové. Odporúčaná technológia tlače takýchto materiálov je UV tlač. Výhodou je jednoduchšia a rýchlejšia výroba, pretože materiál netreba laminovať.

Tvar a veľkosť podlahových grafík

Tu sa kreativite medze nekladú. Tvary môžu byť podľa vašich preferencií. Podlahové materiály je možné orezať do ľubovoľných tvarov. Môžete si zvoliť orez, ktorý bude lemovať tvar grafiky alebo úplne špeciálny, ktorý sa bude hodiť pre vašu konkrétnu aplikáciu. Je to na vás. Pri dlhodobejšom použití sa odporúča zaobliť rohy fólie, aby sa po aplikácii predišlo ich odlepovaniu.

Veľkosť grafiky nie je limitovaná, je však potrebné brať do úvahy spôsob, akým sa bude grafika aplikovať. V prípade, že je rozmer podlahovej grafiky väčší ako šírka rolky, na ktorú tlačíme, je potrebné spájať jednotlivé kusy (tak ako pri tapetovaní).

Čo nič nestojí, za nič nestojí.

Je pravda, že je náročnejšie aplikovať viaceré pásy grafiky, avšak výsledný efekt stojí zato. Obrovská podlahová grafika udrie do očí a určite zaujme ľudí. Prečo nemať reklamu vo veľkosti billboardu priamo pod nohami?

Na čo myslieť pred aplikáciou?

V interiéri sa pred aplikáciou odporúča podlahu, na ktorú chcete nalepiť podlahovú grafiku, povysávať alebo umyť a následne nechať vyschnúť. V exteriéri je taktiež potrebné chodníky alebo cesty pozametať, prípadne povysávať, aby na nich nezostala špina, piesok alebo kamienky. Polep sa bude lepšie aplikovať a trvácnosť podlahovej grafiky sa tým predĺži. Odporúčame zaobliť rohy podlahovej grafiky, aby sa po jej aplikácii predišlo ich odlepovaniu.

Objednať tlač:

Tlač podlahovej grafiky

Typocon vás ľúbi!

A preto s vami radi zdieľame všetky užitočné informácie o tlači. Tvoríme pre vás články, video návody, personalizované ponuky produktov … to všetko zadarmo!

Martin Kadlečík

Teším sa z práce v Typocone už skoro 3 roky. Vyštudoval som marketing na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Mám na zodpovednosti FB a social. Baví ma moja rodina, priatelia a hudba.

Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Typocon, s.r.o, IČO 17322057, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií