Používame cookies. Viac informácií.
×
  • Obchod
  • /
  • Blog
  • /
  • Zvoľte vhodný dizajn pozvánky na oslavu podľa typu udalosti

Zvoľte vhodný dizajn pozvánky na oslavu podľa typu udalosti

Ivan Ledenyi
8.4.2019 15:12:13
  • Pozvánky
  • Dizajn

Denne vytlačíme množstvo pozvánok na rôzne typy osláv a podujatí. Neustále ma udivuje kreativita, s ktorou prichádzajú grafici, ale aj jednotlivci. Pozvánka slúži ako prvý kontakt s blížiacou sa akciou. Preto je dobré, aby do istej miery rešpektovala typ udalosti, na ktorý je určená.

Zákazníci pravidelne prichádzajú s prosbou o radu, ako spraviť pozvánku zaujímavú. Vzniklo z toho niekoľko otázok a odporúčaní. Ak si pripravíte odpovede na nasledujúce otázky, uľahčíte tak prácu nášmu grafikovi, alebo zistíte, že to zvládnete aj sami. Samozrejme, radi vám vždy poradíme.

Dizajn pozvánky a typ udalosti

Dizajn pozvánky môže už na prvý pohľad odhaliť, o akú udalosť pôjde. Treba si dať pozor, aby dizajn slúžil ako zvýraznenie a nie prekrytie podstatných informácií. V prvom rade má mať pozvánka informatívny charakter, preto je dobré pred jej návrhom pripraviť informácie, ktoré na nej nesmú chýbať. Základné sú:

  • názov podujatia,
  • miesto podujatia, dátum a čas,
  • téma, atmosféra, štýl,
  • informácie o hostiteľovi.

Stáva sa, že vytvoríte neuveriteľne pútavú pozvánku na oslavu, ale zabudnete uviesť miesto konania.

Pozvánku treba správne zacieliť

Pri príprave pozvánky je dobré vžiť sa do roly hosťa, ktorý ju od vás dostane. Pomocnými otázkami vieme dopredu určiť prvky, ktoré urobia pozvánku pútavou:

  • O aký typ udalosti pôjde?
  • Bude na oslave viac mužov či žien?
  • Aká je priemerná veková skupina?
  • Budú prítomní aj hostia zo zahraničia?

Rôzne udalosti – rôzny prístup k tvorbe dizajnu

V závislosti od typu udalosti je dobré poznať súčasné trendy. Máme rok 2019 a zistiť, čo sa ľuďom páči, je otázkou niekoľkých klikov na Instagrame a Pintereste.

Jubilejné oslavy pre seniorov

Oslava jubilea je výbornou príležitosťou na stretnutie v kruhu širšej rodiny. K prejavu úcty voči hosťom patrí aj tlačená pozvánka zaslaná poštou. Pri tomto type pozvánok sú podstatnou informáciou rok a meno oslávenca. Dizajn pozvánky by mal byť navrhnutý tak, aby zvýrazňoval práve tieto informácie.

Trendy sú tu pomerne stále. Využitie slepotlače (razby), zlatej fólie, prípadne parciálneho laku. Z farieb sa využívajú odtiene sivej, prípadne hnedej. Ekonomickejšou verziou je tlač čiernou na zlatý papier. Výsledok potom pôsobí veľmi elegantne. Takáto pozvánka sa navyše po oslave nevyhadzuje do koša.

Narodeninové oslavy pre deti

Jednotný trend tu neexistuje a závisí len od času, ktorý na vytváranie pozvánok máte k dispozícii. Mamičky na materskej pravdepodobne prehľadajú Pinterest a vyrobia pozvánky so svojimi deťmi.

Z pozvánok na narodeninové oslavy pre deti, ktoré sa u nás tlačili, som odpozoroval niekoľko dizajnových tipov:

  • Použitie svetlých pastelových farieb.
  • Použitie viacerých štýlov písma, ktoré sa ale navzájom dopĺňajú.
  • Veľký pútavý nadpis.
  • Jeden obrázok ako ústredný bod dizajnu.
  • Dizajn v dvoch stĺpcoch, prípadne pozvánka s jednoduchým lomom.
  • Tematické pozadie, ak je oslava v štýle karnevalu.
  • Perforované pozvánky – vyzerajú ako lístok na podujatie.

V poslednom čase tlačíme viac pozvánok aj na magnetický papier (Magnecote). Pozvánka tak môže visieť na chladničke.

Oslavy pri ukončení štúdia

Pozvánky na oslavy pri príležitosti ukončenia štúdia sú formálnejším typom pozvánky, ktorý spravidla obsahuje viac textu a informácií. Tento zvykneme dopĺňať o rámčeky a menej výrazné grafické prvky.

Svadba nemusí byť iba jedna

50 rokov spoločného života stojí za oslavu. Strieborná a zlatá svadba sú jednou z najväčších osláv, na ktoré sa pozývajú okrem rodiny aj priatelia. Bez ich podpory by možno nebola ani taká oslava. Práve preto je zvykom vyjadriť vďaku aj luxusnejšou pozvánkou. Trendom je ozdobné pozlátené, alebo postriebrené písmo.

U nás na dosiahnutie tohto efektu používame dve metódy. Písmo je vytlačené čiernou farbou a následne je polaminované parciálnou zlatou fóliou. Fólia prekryje miesta, kde je vytlačený text. Druhou možnosťou je tlač bielou na zlatý papier. Miesta, kde je text, sú vynechané a tlačí sa okolo. Príprava dát je v tomto prípade zložitejšia, ale efekt stojí za to.

Pozvánky na kar

Pozvánka na kar je osobným vyjadrením vzťahu smútiacej rodiny. Slová na pozvánke sú často vyjadrením vďaky za spoločne prežité roky v kruhu rodiny. Preto sa pri tvorbe pozvánky snažíme dbať na osobný charakter. Zároveň udržujeme určitú formálnosť v texte, ale aj pri výbere dizajnu. Pozvánky bývajú často v čiernych rámikoch alebo olemované kvetinami.

Pozvánky na krst

Krst je jedna zo sviatostí, ktorú získame iba raz za život. Ak krstíte dieťa, je dobré na pozvánku pre najbližších uviesť informácie o kostole, dátume a čase konania. Pozvánku je taktiež dobré vytlačiť obojstranne s informáciami na jednej strane a s fotkou dieťaťa na druhej. Takáto fotka často končí na nástenke. Ak chystáte aj slávnostné pohostenie, bolo by vhodné uviesť na pozvánke aj to.

Pozvánky na birmovku

Pri birmovke si vyberáme birmovné meno. Pozvánku je tak možné rozdeliť do dvoch stĺpcov. V prvom budú informácie o nás a mieste konania. V druhom stĺpci môžeme uviesť meno svätca a jeho krátku biografiu. Pozvaným tak dáme informáciu, koho a prečo sme si vybrali.

Verím, že aj tento článok bol inšpiráciou pri tvorbe nových dizajnov a už sa teším, čo nové k nám donesiete nabudúce. Pri tvorbe dizajnu je dôležitá aj použitá technológia a od nej sa odvíjajúca cena. Preto sme pre vás pripravili online kalkulačku ceny pozvánok. Môžete si ju pozrieť na tomto odkaze cena za pozvánky online. V prípade, že si s dizajnom neviete rady, napíšte nám alebo zavolajte. Ak to bude nad naše sily, máme okolo seba veľmi šikovných grafikov, ktorých vám radi odporučíme.

Typocon vás ľúbi!

A preto s vami radi zdieľame všetky užitočné informácie o tlači. Tvoríme pre vás články, video návody, personalizované ponuky produktov … to všetko zadarmo!

Ivan Ledenyi

S programovaním som začal počas štúdia na Ekonomickej Univerzite. Pred nástupom do Typoconu som svoj čas investoval v nízkoprahovom zariadení pre deti a mládež na ulici. Do Typoconu som nasúpil na pozíciu vývojár IT služieb. Od roku 2018 vediem tím ľudí, ktorí zastrešujú programovanie a online marketing. Vo voľnom čase windsurfujem alebo som na motorke so svojou manželkou.

Buďte prvý, kto napíše hodnotenie.