• Obchod
  • /
  • Blog
  • /
  • Darčekové poukážky: toto si premyslite pred tlačou

Darčekové poukážky: toto si premyslite pred tlačou

Martin Kadlečík
29.11.2021 9:10:34
  • darčekové poukážky
  • tlač

Je používanie darčekových poukážok to pravé pre vás? Prečo sú v súčasnej dobre stále viac žiadané? Aké informácie by mala poukážka obsahovať? Na dané otázky odpoviem v nasledujúcom článku.

Prečo používať darčekové poukážky?

Darčekové poukážky pomáhajú zákazníkom dokončiť nákup

Nezáleží na tom aký produkt alebo službu ponúkate, je viac než možné, že jeden z problémov, s ktorými sa stretávate je plný nákupný košík a nedokončený nákup. Globálna priemerná miera opustenia nákupného košíka je 75,6%.

Určité percento nakupujúcich opustí svoje košíky, pretože majú pocit, že inde môžu získať lepšiu ponuku. Poukážky pomáhajú zákazníkom uvedomiť si, že v nákupnom košíku už majú najlepšiu ponuku na trhu. Taktiež môžete poukážkam a zľavovým kódom pridať časový limit, čo pomôže znížiť mieru odchodov váhavých zákazníkov z košíka.

Poukážky privádzajú nových zákazníkov

Akvizícia nových zákazníkov je pre podnik dôležitá. Jedno nepísané pravidlo hovorí, že získanie nového zákazníka stojí päť krát viac ako udržanie existujúceho zákazníka. Avšak akvizície nových zákazníkov by sa nemali riadiť úvahami o nákladoch – mali by byť založené na hodnote, ktorú nový zákazník prinesie.

Na poukážkach je skvelé to, že vám môžu ušetriť veľa času, úsilia a nákladov určených na prilákanie nových zákazníkov do vašej firmy. Prísľub veľkorysej zľavy môže výrazne pomôcť prekonať váhanie, ktoré mnohí spotrebitelia pociťujú pri skúšaní novej značky. Viac než polovica nakupujúcich je motivovaná k prvému nákupu práve vtedy, keď si môžu uplatniť zľavu.

Poukážky zvyšujú lojalitu zákazníkov

Zľavové a darčekové poukážky vám umožňujú nasledujúce dva body:

  1. Získavať stály prúd nových zákazníkov
  2. Zabezpečiť a uchovať súčasnú klientelu
Jednak nimi môžete odmeniť svojich verných zákazníkov alebo ponúknite zákazníkom exkluzívne zľavy, čím ukážete, že si ich vážite. Vďaka špeciálnym zľavám “šitým na mieru”, ktoré sú zamerané na potreby zákazníka si budujete hodnotu vašej značky. Poukážky je možné použiť nielen na to, aby sa k vám zákazníci vracali, ale môžu vám pomôcť premeniť lojálnych zákazníkov na šíriteľov značky.

Ešte niekoľko očividných (a možno aj nie) výhod ponúkania darčekových poukážok:

  • Pre zákazníkov môžu byť dobrým náhradným spôsobom platenia. Napríklad v prípadoch, keď nechcú platiť v hotovosti alebo používať kreditnú kartu.
  • Darčekové poukážky sú samozrejme vhodným darčekom k sviatkom alebo k inej špeciálnej príležitosti.
  • Darčekové karty môžu zákazníci použiť na kontrolu výdavkov (užitočné pri predchádzaní prečerpaniu bankového účtu).
  • Môžu sa ľahko a pohodlne používať.
  • Poukážky pomôžu vyskúšať nové produkty alebo služby, ktoré by si inak zákazníci neboli ochotní kvôli cene kúpiť.

Na čo si dávať pozor pri kampaniach s darčekovými poukážkami?

Darčekové poukážky rovnako, ako každý iný spôsob reklamy, nesú určité skryté riziko. Je dobré o ňom vedieť ešte predtým, ako sa pustíte priamo do ponúkania darčekových poukážok.

Nadmerné používanie poukazov

Nadmerné ponúkanie akcií a zliav v podobe poukážok pravdepodobne povedie k poškodeniu dobrého mena značky. Vaša spoločnosť bude považovaná za menej žiadúcu a lacnú. Zákazník nebude chcieť veriť, že váš produkt či služba je kvalitná, keď vidí, že neustále ponúkate zľavy.

Nárast jednorazových nakupujúcich

Zvýšenie počtu jednorazových kupujúcich a zníženie miery vernosti značke nesú so sebou určité problémy. Prísun zákazníkov je veľmi dôležitý, avšak to neznamená, že každý zákazník prinesie dlhodobo hodnotu. Zameranie sa na vašu cielovku zabezpečí, že zákazníka neohúri len atraktívna zľava, ale že sa bude prirodzene zaujímať o vaše ostatné portfólio produktov a služieb. Platená inzercia, umiestňovanie poukážok vo veľkých reťazcoch (Tesco a podobne) môžu spôsobovať nárast jednorazových nakupujúcich. Preto vyberajte umiestnenie vašich kupónov s rozvahou.

Menej verných zákazníkov

Taktiež vzniká tendencia generovať návštevnosť cenovo orientovaných nakupujúcich a zákazníkov mimo vašej cieľovej skupiny. Vedie to k menšiemu počtu opakovaných predajov, zvýšením akvizičných nákladov a míňaniu vášho propagačného rozpočtu. Taktiež, ak pravidelne ponúkate zľavy, tak sa vaša stratégia stáva verejnou a predvídateľnou. Niektorí zákazníci to určite zneužijú nato, aby sa vyhli nákupu za bežné ceny a počkajú, kým budú produkty v zľave.

Ako ponúkať darčekové poukážky?

Takmer všetci maloobchodníci ponúkajú spotrebiteľom darčekové karty. Platí to tak pre online ako aj kamenné predajne. Existujú dva typy darčekových poukážok – tlačené a digitálne. Každá prichádza so širokou škálou funkcií a výhod.

Tlačené darčekové poukážky

V prípade tlače darčekových poukážok je prioritou ich dizajn. Zákazníci očakávajú, že k tlačeným poukážkam budú mať prístup a že budú vyzerať jedinečne a očarujúco. Ako ľudia potrebujeme dostať niečo hmatateľné do rúk a zároveň niečo, čo očarí nielen peňažnou hodnotou, ale aj vzhľadom. Ku krásnemu dizajnu najviac pomáha voľba špeciálnych efektov a materiálov. Odmeňte svojich zákazníkov štýlovo pomocou tlačených darčekových poukážok: V prípade tlače darčekových poukážok je prioritou ich dizajn. Zákazníci očakávajú, že k tlačeným poukážkam budú mať prístup a že budú vyzerať jedinečne a očarujúco. Ku krásnemu dizajnu najviac pomáha voľba špeciálnych efektov a materiálov. Odmeňte svojich zákazníkov štýlovo pomocou tlačených darčekových poukážok:

Tlač darčekových poukážok

Ponúkame množstvo špeciálnych efektov a na výber z 50+ materiálov. Medzi obľúbené sú recyklované papiere: hnedý CAMEL alebo biely CIRCLE MATT WHITE.



Jedným z veľmi obľúbených efektov je použitie metalickej tlače alebo inak pomenovanej studenej razbe metalickými fóliami. Dodáte poukážkam očarujúci lesk, ktorý pritiahne pohľad nakupujúceho.



Častou voľbou sú plastové poukážky s minimalistickým dizajnom. Výhodou je, že poukážky zákazník vráti po ich použití a vy máte možnosť ich ponúknuť znovu - recyklovať. Samozrejme v takom prípade je potrebné vytvoriť efektívny systém ponúkania poukazov. Zaujímavou voľbou sú transparentné plasty z materiálu PENTAPRINT.

Tlač na plastové materiály


Jednoduché tipy pri tvorbe dizajnu

  • Dizajn poukážky by mal súvisieť s vizuálnou identitou vašej spoločnosti. Ak váš dizajn je minimalistický a vy naopak ponúknete zákazníkom príliš hravý/detský vizuál, bude vaša komunikácia pôsobiť nejednotným dojmom.
  • Kombinácia fotiek súvisiacich s vašim podnikaním a textu je ideálna voľba v prípade, že chcete prostredníctvom poukážky predviesť svoje výrobky.
  • V prípade, že chcete použiť niektorý zo spomínaných špeciálnych efektov tlače, je dobré, aby ste tvorili dizajn s tým úmyslom.
  • Vytvorte jednoduchý obal poukážke, či už peknú obálku alebo niečo oroginálne.
  • Taktiež nezabudnite na pekné typy písma a ich kombinácie. Poradíme vám v našom článku:

    Typocon článok – Zákadné typy písma.

Digitálne kupóny

Zľavové poukážky alebo kupóny majú rôzne podoby. Napríklad verejné zľavové kódy (umiestnené verejne), ktoré môže použiť hociktorá cieľová skupina (BLACKFRIDAY2021). Alebo jedinečné, personalizované kódy kupónov (kalendar19958), ktoré sú priradené konkrétnym zákazníkom v rámci rôznych vernostných programov. Distribuovať ich je možné online alebo offline v mnohých formách (číselný kód, čiarový kód, QR). Používajú sa v B2B aj B2C marketingu. Kupóny môžu byť veľmi všestranným marketingovým nástrojom, ktorý sa efektívne používa na podporu celého nákupného procesu zákazníka.

Čo má obsahovať darčeková poukážka?

Otázka, ktorú si každý položí pri tvorbe poukážok je: "Aké informácie mám uviesť na darčekovej poukážke?". Samozrejme dizajn je dôležitý a grafika je tá, ktorá prioritne zaujme. Avšak súčasťou dizajnu je nemenej dôležitý text a obsah. V nasledujúcom odseku vysvetlíme, aké písomné informácie by mali obsahovať poukážky.

Značka a slogan

Vytvorte priestor pre branding vašej spoločnosti. Niekedy napomôže k efektnému dizajnu aj slogan prípadne vhodný názov poukážky. Slogan by mal vystihovať filozofiu podniku a jeho činnosť. Taktiež by mal napomôcť k príjemnému zážitku z nákupu.

Venovanie

Rozhodnite sa či chcete vytvoriť priestor na venovanie obdarovaným. Ak áno, tak tradične stačí nechať priestor za označeniami: “Pre: & Od:”. Prípadne nechajte priestor na osobné venovanie, ktoré zákazník rád vymyslí a sám napíše na poukážku.

Náš tip: v prípade, že chcete, aby bolo možné písať na papier, zvoľte pri tlači nenatierané papiere.

Zľava v eurách či v percentách?

Ide v podstate o dve možnosti: percentuálna zľava alebo ide o konkrétnu peňažnú sumu/hodnotu poukážky. Zvoľte si tú, ktorá bude pre daný produkt či službu lepšie vyzerať. V prípade produktov s nižšou cenou je možno vhodnejšie použiť percentuálny rabat. Pri drahších produktoch a službách by zľava “- 3%” vyzerala smiešne oproti 10 € zas naopak pri lacnejších produktoch je percentuálna hodnota - 10 % lepšie vyznie ako “- 3 €”.

Pravidlá

Je potrebné si stanoviť pravidlá a mať k nim zo strany zákazníka jednoduchý prístup. Či už v plnej miere na vašej webovej stránke alebo skrátené na zadnej strane vytlačenej darčekovej poukážky.

Ponúkam niektoré body, na ktoré je treba myslieť:

  • Stanoviť dátum expirácie poukážky,
  • ako a kde možno použiť poukážku,
  • na, čo sa poukážka vsťahuje a na čo nie,
  • neprenosnosť poukážky v prípade uvedenia konkrétnej osoby,
  • z vystavenej poukážky sa nevydáva finančná hotovosť,
  • nie je možné kombinovať poukážky,
  • ak zákazník nevyčerpá celú sumu, zákazník nemá právo na vrátenie zostatkovej sumy,
  • ak je poukážka v rámci súťaže je potrebné, aby zákazník zaplatil daň z výhry alebo ceny, resp. výhru presahujúcu sumu 350 € a uviesť do daňového priznania.

Ak chcete dosiahnuť skutočne efektívnu poukážkovú kampaň, musíte ponúknuť jedinečné propagačné akcie, vďaka ktorým budú mať zákazníci pocit, že dostávajú exkluzívne a vzácne ponuky, ktoré sú prispôsobené ich potrebám. A v neposlednom rade im vytvoriť pekný dizajn.

Cenu za tlač darčekových poukážok si môžete zistiť online tu:

Tlač darčekových poukážok

Typocon vás ľúbi!

A preto s vami radi zdieľame všetky užitočné informácie o tlači. Tvoríme pre vás články, video návody, personalizované ponuky produktov … to všetko zadarmo!

Martin Kadlečík

Teším sa z práce v Typocone už skoro 3 roky. Vyštudoval som marketing na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Mám na zodpovednosti FB a social. Baví ma moja rodina, priatelia a hudba.

Na vašom súkromí nám záleží My, spoločnosť Typocon, s.r.o, IČO 17322057, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.
Viac informácií Menej informácií